Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων. Σε αναζήτηση των αξιολογητών – μάνατζερ

Συνάδελφοι

Για τις περίπου 60 σχολικές μονάδες του Νομού έχουν γίνει 102 αιτήσεις. Η διαδικασία έχει τελειώσει και το 7μελές Συμβούλιο που συγκροτήθηκε επεξεργάζεται τις αιτήσεις και έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των υποψηφίων.
Η πρώτη διαπίστωση που πρέπει να κάνουμε είναι ότι οι διατάξεις του  νόμου 3848/10 με τον οποίο θα γίνει η επιλογή διευθυντών αφήνουν ανοιχτή την πόρτα για τον κομματικό έλεγχο των ΠΥΣΔΕ (ο  Περιφερειακός Δ/ντής ορίζει αυθαίρετα τα 4 από τα 7 μέλη του Συμβουλίου Επιλογής) όπως ακριβώς συνέβαινε και με το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο που επέτρεπε, με τον διορισμό στελεχών του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, τη διαμόρφωση πλειοψηφιών που διασφάλιζαν τον κομματικό έλεγχο  στα  Υπηρεσιακά  Συμβούλια.
Στο νομό μας έχουμε την ιδιαιτερότητα να έχουμε δυο σχολικούς συμβούλους αντί για έναν που προβλέπει ο ν. 3848/10 αφού η αναζήτηση των προθύμων δεν απέδωσε. Ανεξάρτητα από τα πρόσωπα, θεωρούμε ότι η δημόσια διοίκηση πρέπει να αντιμετωπίζει όλους τους συναδέλφους με ίδια μέτρα και σταθμά. Προηγούμενες εξίσου κατακριτέες πρακτικές δεν μπορεί να αποτελούν άλλοθι για συνέχιση παρόμοιων  μεθόδων που στη συνείδηση του κλάδου  και της κοινωνίας έχουν καταδικαστεί. Με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο  τα στελέχη της εκπαίδευσης στο νομό μας «βγήκαν» στην αναζήτηση των πρόθυμων, όπως ο Παπανδρέου αναζητά πρόθυμους για το  ξεπούλημα των κερδοφόρων δημόσιων επιχειρήσεων, με σκοπό να περάσουν τις κομματικές τους επιλογές στη διοίκηση.
Η διαπίστωσή μας λοιπόν είναι ότι οι ισχύουσες διατάξεις είναι πολύ μακριά από τις απόψεις μας και δεν διασφαλίζουν γενικές αρχές για την ανάδειξη στελεχών που έχει θέσει ο κλάδος ( ΟΛΜΕ – αποφάσεις συνεδρίων).
Σε όλη αυτή τη διαδικασία των κρίσεων απουσιάζει η άποψη των συλλόγων διδασκόντων, για όσους υποψήφιους διευθυντές έχουν ήδη ασκήσει διευθυντικά καθήκοντα. Ο σύλλογος  διδασκόντων για εμάς είναι το μόνο αρμόδιο όργανο να κρίνει μέσα από μια διαδικασία ανοικτή και δημοκρατική, ποιος είναι ικανότερος σε κάθε σχολική μονάδα, επειδή πιστεύουμε ότι η ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με μια διαφορετική και πιο ουσιώδη διαδικασία.

Συνάδελφοι
Ο Διευθυντής με βάση το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, με βίαιο τρόπο αποσπάται από το Σύλλογο Διδασκόντων, ενσωματώνεται ουσιαστικά στη διοίκηση παίζοντας το ρόλο του τοποτηρητή κάθε κυβερνητικής πολιτικής. Ταυτόχρονα ο ρόλος του ως αξιολογητής θα τραυματίσει τις σχέσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς αλλοιώνοντας την εκπαιδευτική τους συνείδηση, μετατρέποντας τους σε υπαλλήλους εξαρτήματα, αφυδατώνοντας κάθε δημιουργική προσπάθεια από τη πλευρά τους που έχει ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής λειτουργίας. Οι συνέπειες από αυτές τις εξελίξεις θα είναι καταλυτικά αρνητικές για τη ζωή του Σχολείου.
Για εμάς, οξυγόνο για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου είναι η ελεύθερη έκφραση του παιδαγωγού – εκπαιδευτικού και η συνολική παιδαγωγική-πολιτιστική παρέμβαση του συλλόγου εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τους μαθητές και τους γονείς.
Ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του σχολείου να επιλέγει το συνάδελφο επικεφαλής της συλλογικής προσπάθειας για αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση για τα παιδιά μας.

Αναρωτιόμαστε λοιπόν αν θα πρέπει να συμμετάσχουμε σε μια τέτοια διαδικασία γιατί απ΄ ότι φαίνεται θα είμαστε οι μαϊντανοί στις προαποφασισμένες επιλογές τους.
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου