Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 1


Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος συνεδριάσεων με τις πράξεις 17, 18 και 19 του ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας για την τοποθέτηση των χαρακτηρισμένων υπεράριθμων, όσων είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, των αποσπασμένων από άλλους νομούς, τις αποσπάσεις εντός του ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας και τις ολικές διαθέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Προτείναμε  σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία το ΠΥΣΔΕ να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς στα λειτουργικά κενά του νομού με την παρακάτω σειρά:
1.      Εκπαιδευτικοί που έχουν χαρακτηρισθεί υπεράριθμοι και όσοι ανήκουν στην ειδική κατηγορία( μόρια μεταθέσεων) (Π.Δ. 50/96 αρθ.7)
2.      Εκπαιδευτικοί που παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ (Δ2/58044α/14-07-2004 ΥΠ.Ε.Π.Θ.) ( μόρια μεταθέσεων)
3.      Συνεξέταση όσων εκπαιδευτικών αποσπάστηκαν στο νομό και αυτών που ζητούν απόσπαση εντός νομού (Π.Δ.50/1996 και 100/1997) (μόρια αποσπάσεων)
4.      Τοποθετήσεις νεοδιόριστων
5.      Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου
6.      Τοποθετήσεις αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου.
Σε κάθε περίπτωση όμως να διασφαλίζεται:
α.     να προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες
β.      να μην γίνονται αποσπάσεις σε σχολεία περιοχής που έχουμε ακόμη υπεράριθμους και αδιάθετους εκπαιδευτικούς.
Οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί αποσπώνται ή διατίθενται σε σχολικές μονάδες, είτε εξ΄ολοκλήρου, είτε για κάποιες ώρες για συμπλήρωση του ωραρίου τους. ( Ν. 3848/ άρθρο 31, παρ.3 ).  Όσοι βέβαια κάνουν αίτηση τότε αυτή συνεξετάζεται με τις αιτήσεις των συναδέλφων που ζητούν απόσπαση (μόρια).
Επιπλέον προτείναμε, για να διασφαλιστεί τόσο η σειρά όσο και η δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις, να τοποθετηθούν οι συνάδελφοι που είναι υπεράριθμοι και στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και όταν γίνουν οι αποσπάσεις των συναδέλφων στα κενά που είχαν δημοσιοποιηθεί, να επικαιροποιηθούν οι πίνακες των κενών ώστε να έχουν δικαίωμα οι μη έχοντες οργανική και λειτουργική θέση, να επιλέξουν με βάσει τα νέα κενά. Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ ενώ αρχικά συμφώνησε, ενέδωσε σε εντολές και παρακλήσεις με αποτέλεσμα συνάδελφοι να μετακινούνται μέσω αποσπάσεων από και σε περιοχές που είχαν μείνει χωρίς τοποθέτηση πλεονάζοντες, υπεράριθμοι και στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, συνάδελφοι. Επειδή συνολικά η διαδικασία που προτείναμε δεν ακολουθήθηκε σε όλη τη διαδικασία, παρουσιάστηκε και το φαινόμενο, συνάδελφοι που είναι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ σε μια περιοχή να τοποθετούνται αναγκαστικά σε κενά που δεν έχουν επιλέξει και στη συνέχεια να καλύπτονται πιο κοντινές θέσεις με συναδέλφους με απόσπαση από άλλη περιοχή.
Έτσι  ανατρέπεται η παραπάνω αρχή να μην γίνονται αποσπάσεις σε σχολεία περιοχής που έχουμε ακόμη υπεράριθμους και αδιάθετους εκπαιδευτικούς και να μην έχουν ακόμη τοποθετηθεί νεοδιόριστοι και ειδική κατηγορία (παραμένουν χωρίς τοποθέτηση σε σχολεία χαρακτηρισμένοι υπεράριθμοι 4, στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ
13 στην Α΄, 9 στη Β΄ και 10 στη Γ΄ περιοχή καθώς και 4 που έχουν έρθει με απόσπαση στο νομό μας).
Χαρακτηριστικό όμως της λογικής της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ είναι και το γεγονός ότι ενώ έπρεπε να τοποθετηθούν οι συνάδελφοι που ζητούσαν απόσπαση βάσει των μορίων τους (που εμπεριείχαν και μοριοδότηση των λόγων)  σε πολλές περιπτώσεις απορρίφθηκαν αιτήσεις γιατί δεν άρεσε ο λόγος ενώ σε άλλες δεν ασχολήθηκαν καν.
Διαφωνήσαμε σε πολλές  περιπτώσεις τοποθετήσεων και επειδή τα λειτουργικά κενά δεν αντιστοιχούσαν στο σύνολο των συναδέλφων που είχαμε προς τοποθέτηση ζητήσαμε α)επικαιροποίηση των κενών ώστε να χωρούν όλοι οι συνάδελφοι που δεν είναι στα σχολεία ( δύσκολες μέρες έρχονται και οι απειλές για τους υπεράριθμους δίνουν και παίρνουν) και β) επανεξέταση των αποσπάσεων ώστε να ικανοποιείται η παραπάνω αρχή. Με την παραπάνω πρόταση διαφώνησε η πλειοψηφία και συνεχίσαμε στην εξέταση των ενστάσεων που με τη συμμετοχή μας ικανοποιήθηκαν αρκετές.
Στη συνέχεια έγιναν 17 αποσπάσεις στη Δ/νση Δευτ/θμιας Εκπ/σης ώστε να μπορεί να λειτουργεί στοιχειωδώς η υπηρεσία. Διαφωνήσαμε σε δυο περιπτώσεις όπου οι συνάδελφοι άφηναν πίσω τους κενά που έπρεπε να αναπληρωθούν.
Στην αρχική διαδικασία υπήρχε αίτηση από την Πρωτοβάθμια να αποσπαστούν αρκετοί συνάδελφοι για κάλυψη των αναγκών της. Απαιτήσαμε να δημοσιοποιήσει η Πρωτοβάθμια τα κενά της και να τοποθετηθούν εκεί συνάδελφοι μόνο με αίτησή τους, πράγμα που έγινε και τοποθετήθηκαν 14 συνάδελφοι με ολικές διαθέσεις.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την ένστασή μας για την ίδια τη λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Οι προθεσμίες που δίνονται για τις αιτήσεις και τις ενστάσεις έχουν καταστρατηγηθεί υπηρετώντας υποτίθεται την αναγκαιότητα λειτουργίας των σχολείων. Η ενημέρωση των μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι ελλιπής με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται πίνακες ακόμη και στη διάρκεια συνεδριάσεων και έτσι να γίνονται και λάθη. Όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο καλοκαίρι ώστε οι εκπαιδευτικοί να περιμένουν του μαθητές και όχι να συμβαίνει το αντίστροφο.
Δυστυχώς ακόμη και σήμερα δεν έχει γίνει η επεξεργασία να γίνουν οι  διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου  και οι απειλές για απολύσεις και εργασιακή εφεδρεία καθημερινά δίνουν και παίρνουν. Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή των εργασιακών μας σχέσεων. Μετά τον Αρμαγεδώνα των περικοπών στους μισθούς μας και τον καθημερινό διασυρμό από τη δοσίλογη κυβέρνηση, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, η εργασιακή εφεδρεία και οι απολύσεις είναι προ των πυλών (οι περισσότεροι θα έχετε ακούσει το τραγούδι του Λαυρέντη «… τι σου έχω για μετά…»).
Η ανικανότητα (ή μήπως η επιλογή;) του Υπουργείου Παιδείας οδήγησε για  πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης, οι μαθητές μας να μην έχουν βιβλία στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. 
Συνάδελφοι η συσπείρωση όλων σε ένα σωματείο που δεν θα χαρίζεται και θα διεκδικεί καθημερινά είναι το αποκούμπι μας. Από τα μικρότερα τα καθημερινά μέχρι τα μεγάλα, την ανατροπή αυτής της κοινωνίας όπου το κεφάλαιο κερδίζει όλο και περισσότερα σε βάρος των εργαζόμενων και των φτωχών στρωμάτων του λαού μας.          
ü      Κωνσταντίνου Κώστας, αιρετός ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας          
kkonstanti@sch.gr
ü      Προύσαλης Δημήτρης, αναπληρωτής αιρετός ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας    dprus@sch.gr
              Λαμία 19 – 9 – 2011                 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου