Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Διευκρινίσεις σχετικά με τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διαβάστε εδώ:


Διευκρινιστική εγκύκλιος

 Διευκρινιστική εγκύκλιος με θέμα:
«Δικαιολογητικά άρθρου 13 παράγραφος 5  α και β για την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
Διαβάστε εδώ:

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ: Χωρίς αποτέλεσμα η χθεσινή συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ

ΠΗΓΗ:esos.gr
Μέσα σε  κλίμα πίεσης από την πλευρά των αιρετών να ικανοποιηθούν αιτήσεις καθηγητών για μεταθέσεις πέραν των 900  κενών οργανικών θέσεων , συνεδρίασε και χθες Τρίτη 10-5-2011 το απόγευμα στο υπουργείο Παιδείας το ΚΥΣΔΕ, χωρίς ωστόσο να υπάρξει συγκεκριμένη απόφαση.
Από  συζήτηση  με τους δύο αιρετούς κ. Σακαλίδη και κ. Καρλαύτη προέκυψε ότι υπάρχει αισιοδοξία  να ικανοποιηθούν από τις 900 αιτήσεις που αρχικά το υπ. Παιδείας  είχε στα σχέδιά του οι  1500- 2.000  περίπου, με την προυπόθεση οι υπόλοιποι 1.000 περίπου καθηγητές που θα μετατεθούν δεν θα «βλάψουν» την διαδικασία της εκπαίδευσης και δεν θα προκαλέσουν επιπλέον κόστος στον κρατικό προυπολογισμό.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί την Πέμπτη στην επομενη συνεδρίαση , μια και χθες το ΚΥΣΔΕ δεν κατέληξε σε αποφάσεις

Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Ψηφίζουμε - Στηρίζουμε ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Ψηφίζουμε - Στηρίζουμε ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ στις εκλογές για ανάδειξη ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ για το 15ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΤΡΙΤΗ 10 - 5 - 2011 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 12μ
ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟ 14.00 ΕΩΣ 19.00 στο Εργατικό Κέντρο Φθιώτιδας.


Πρκήρυξη Θέσεων Διευθυντών Σχολικών μονάδων, ΣΕΚ, Σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και ΕΕΕΕΚ Δ/νσης Δ.Ε. Φθιώτιδας

Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εκπαίδευσης Ν.Φθιώτιδας σύμφωνα με :
1. Τις διατάξεις του Ν.3848/2010
2. Την υπ΄αριθμ.52921/Δ2/06-05-2011 εγκύκλιο του ΥΠΔΒΜΘ
Καλεί τους εκπαιδευτικούς που πληρούν τις προϋποθέσεις των ανωτέρω διατάξεων, να υποβάλλουν
αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από Δευτέρα 09-05-2011 έως και 25-05-2011 για την
πλήρωση θέσεων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών μονάδων, όπως αναφέρονται στην
παράγρ. Β και Γ της προαναφερόμενης εγκυκλίου.

Αναλυτικές πληροφορίες για τα έντυπα αιτήσεων στην ιστοσελίδα της Δ/νσης www.didefth.gr

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ: ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΩΝ


Γκρεμίζουν το Λύκειο της Διαμαντοπούλου
«Σχολείο εφήβων και όχι σχολείο καθοδηγημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων». Σε αυτές τις οκτώ λέξεις συνοψίζεται τόσο η ουσία όσο και η αποστολή της εκπαιδευτικής βαθμίδας που ακούει στο όνομα Λύκειο και είναι μάλλον η κρισιμότερη στη 12χρονη μαθητική διαδρομή.

Αυτό το Λύκειο, το σχολείο εφήβων δηλαδή, που οφείλει να δίνει εκτός από συμβατικούς βαθμούς και βαθμούς ελευθερίας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες που να δρουν κατά βούληση, παρουσιάστηκε χθες από τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ Μιχ. Κουρουτό.

Η πρόταση της ΟΙΕΛΕ επικεντρώνεται και αναπτύσσεται πάνω σε αυτό το δεδομένο. Στο ότι το Λύκειο αποτελεί κατ' εξοχήν εκπαιδευτική βαθμίδα εφήβων και αυτό τη διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες, του Γυμνασίου και του Πανεπιστημίου. Είναι επομένως αναγκαίο στο πρόγραμμα σπουδών του, να λαμβάνονται υπόψη οι βιολογικές, συναισθηματικές και κοινωνικές ανάγκες της συγκεκριμένης ηλικίας για διαφοροποίηση, προσωπική και συλλογική έκφραση, δημιουργία και δράση.

Για να το πετύχει αυτό, το Λύκειο πρέπει να μετατραπεί σε βαθμίδα κατ' εξοχήν γενικής παιδείας αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο από εκείνον της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Δεν θα πρέπει δηλαδή οι μαθητές να εξειδικεύονται σε λίγα μαθησιακά αντικείμενα όπως γίνεται σήμερα, αλλά να εξοικειώνονται και να αποκτούν βασικές δεξιότητες και γνώσεις σε ευρύτερο φάσμα αντικειμένων που πιθανόν να επιλέξουν να σπουδάσουν συστηματικότερα τα επόμενα χρόνια. Απώτερος στόχος του Γενικού Λυκείου είναι να εκπαιδεύει έτσι τον ενεργό πολίτη, ώστε να τον πείσει ότι αξίζει να συνεχίσει τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Αυτό θα μπορούσε να είναι το μεγάλο στοίχημα της πολιτείας σε σχέση με την αναβάθμιση του λυκείου.

Η μεγάλη πληγή

Σε ό,τι αφορά τώρα τη μεγάλη «πληγή» του Λυκείου, τη σύνδεσή του δηλαδή με τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, η ΟΙΕΛΕ προτείνει την πλήρη αποξένωσή του από το σύστημα πρόσβασης, την κατάργηση γνωστικών πεδίων και δεσμών και την πλήρη τόνωση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

Για να ανακτήσει όμως τη χαμένη του αξιοπιστία πρέπει το Λύκειο να επικεντρωθεί στην εξεύρεση τρόπων ώστε να πιστοποιεί γνώσεις και δεξιότητες αλλά και να μπορεί να εγγυηθεί τον παρεχόμενο τίτλο σπουδών (το απολυτήριο δηλαδή) διασφαλίζοντας και το αδιάβλητο της έκδοσής του.

Στον αντίποδα τώρα: Η φράση «σχολείο εφήβων» δεν ακούστηκε ούτε στη διάρκεια της παρουσίασης που έκανε η υπουργός Παιδείας πριν από λίγο καιρό για το Νέο Λύκειο ούτε όμως συνυπολογίστηκε το στοιχείο αυτό, κατά το σχεδιασμό του προγράμματος σπουδών του Νέου Λυκείου.

Αυτές τις δομικές αδυναμίες και τις ελλείψεις στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας ανέδειξε χθες εύγλωττα ο κ. Κουρουτός, αφού όπως επισήμανε αυτό:

* Δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εφήβων μαθητών, αφού παραγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τα φυσικά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους. Συνεχίζει να τους εμπλέκει στη μαθησιακή διαδικασία με τρόπο ψυχαναγκαστικό, νοσηρά ανταγωνιστικό και παρωχημένο.

* Δεν αντιμετωπίζει το Λύκειο ως μια περιεκτική και σύγχρονη βαθμίδα γενικής παιδείας. Το διαμορφώνει ως βαθμίδα εξειδίκευσης μέσα από πλήθος μαθημάτων που ανταγωνίζονται το ένα το άλλο αφήνοντας το μαθητή αδιάφορο και παθητικό.

* Δεν παρέχει στους μαθητές πραγματική δυνατότητα επιλογής μαθημάτων. Η «ελευθερία των επιλογών» με τον τρόπο που παρέχεται στην πρόταση του υπουργείου είναι ψευδεπίγραφη και περιοριστική, γι' αυτό θα ακυρωθεί στην πράξη της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.

Η πρόταση της ΟΙΕΛΕ για το Λύκειο και τους εκπαιδευτικούς στόχους που αυτό οφείλει να υπηρετεί, στηρίχτηκε και σε έρευνα που έγινε σε δείγμα 350 ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Στην έρευνα αυτή που διεξήγαγε πρόσφατα το Κλαδικό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης της ΟΙΕΛΕ και επεξεργάστηκε το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ (βασικός ερευνητής Νίκος Παΐζης), τέθηκαν τα εξής ζητούμενα: α) Μορφωτική αυτονομία του Λυκείου στο εκπαιδευτικό σύστημα β) Κατευθύνσεις στο πρόγραμμα σπουδών γ) Θεσμοθέτηση βαθμών ελευθερίας του μαθητή και εκπαιδευτικού δ) Η έννοια των μαθημάτων γενικής παιδείας ε) Ο κοινωνικός ρόλος του Λυκείου.

Το βασικότερο συμπέρασμα που αναδείχτηκε είναι ότι το Λύκειο έχει χάσει τη μορφωτική αυτονομία του αφού έχει συνδεθεί άμεσα με το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ ο εκπαιδευτικός και κοινωνικός του ρόλος έχει υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό.

Τα υποχρεωτικά μαθήματα στο Λύκειο, σύμφωνα με την έρευνα, θα πρέπει να καταλαμβάνουν κατά μέσο όρο το 51% του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου, τα κατ' επιλογήν υποχρεωτικά το 29% και τα επιλογής το 20%. Μεγάλη σημασία έχει επίσης να μειώνεται σταδιακά από τάξη σε τάξη το ποσοστό ωρών των υποχρεωτικών μαθημάτων και να αυξάνεται αντίστοιχα το ποσοστό των κατ' επιλογήν υποχρεωτικών και των επιλεγόμενων μαθημάτων. Το Λύκειο πρέπει να δίνει στους μαθητές μεγαλύτερη ελευθερία σε σχέση με τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων.

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους θα πρέπει να αποκτούν ορισμένες ικανότητες που χαρακτηρίζονται ικανότητες-κλειδιά. Οι πιο βασικές είναι να έχουν ικανότητα δομημένης επιχειρηματολογίας. Να αναζητούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να συμμετέχουν ενεργά και να συνεργάζονται σε ομάδα, να μπορούν να σχεδιάζουν και να αναλύουν ένα θέμα.

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ | enet.gr

Έκτη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας

Συνεδρίασε σήμερα Παρασκευή 6-5-2011 το ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας με ένα και μοναδικό θέμα:
1. Τοποθέτηση Διευθυντή στο Γυμνάσιο - Λυκειακές Τάξεις Ν. Μοναστηρίου μετά από παραίτηση.
Επειδή οι συνάδελφοι που ήταν στον αξιολογικό πίνακα αρνήθηκαν τον ορισμό τους, τοποθετήθηκε  προσωρινός Διευθυντής ο συνάδελφος Κωσταρέλος Βασίλειος ΠΕ03 που υπηρετεί στο σχολείο.

Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ δεκαπενθήµερο του Αυγούστου θα πραγµατοποιηθούν οι φετινές αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές µονάδες, ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας.

Η διαδικασία των αποσπάσεων θα αρχίσει µετά τις συνταξιοδοτήσεις και τους διορισµούς, προκειµένου να υπάρχει προηγουµένως πλήρης εικόνα των λειτουργικών κενών ανά περιοχή, ώστε να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις για αποσπάσεις εκεί όπου θα προκύψουν τα λειτουργικά κενά. Σχετικά µε τις µεταθέσεις που ανακοινώθηκαν την περασµένη Παρασκευή, το υπουργείο Παιδείας απαντώντας στις αιτιάσεις της ΠΑΣΚ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης ότι «µόνο το 15,24% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν έγιναν αποδεκτές» αναφέρει ότι οι µεταθέσεις έγιναν όπως ορίζει ο νόµος µε βάση τα οργανικά κενά (πουήταν λίγα φέτος) και όχι τα λειτουργικά. Υπενθυµίζει επίσης ότι µε βάση τα λειτουργικά κενά προβλέπεται να γίνουν οι αποσπάσεις.

∆ιαµαρτύρονται βιολόγοι και πληροφορικάριοι για το Νέο Λύκειο Για υποβάθµιση της Βιολογίας και της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο διαµαρτύρονται οι ενώσεις καθηγητών των δύο µαθηµάτων.

Με κοινή τους ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστηµόνων και η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής υποστηρίζουν ότι η «συνάθροιση» των δύο διδακτικών αντικειµένων σε ένα ζεύγος αλληλοαποκλειόµενων µαθηµάτων στη Β’ και Γ’ Λυκείου της Α’ Κατεύθυνσης (Θετικής) είναι αντιπαιδαγωγική. Αυτό καθώς οι µαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν και να διδαχθούν µόνο µία από τις δύο επιστήµες και θα στερούνται έτσι τις βασικές και θεµελιώδεις γνώσεις που θα τους προσέφερε και η διδασκαλία της άλλης.

Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων


Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου θα πρέπει να γίνει απο τους Διευθυντές Εκπαίδευσης η προκήρυξη για όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να διεκδικήσουν θέσεις διευθυντών στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι θέσεις θα είναι περίπου 22 έως 23 χιλιάδες.
Σύμφωνα με το Ν.3467/2006  την 31η Ιουλίου 2011, λήγει η θητεία των διευθυντών και των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων.  Από φέτος η επιλογή θα γίνεται με  διαφοροποιημένα  κριτήρια, με το νέο νόμο  Ν.3848/2010  που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση των στελεχών, καθώς και στη διοικητική και διδακτική εμπειρία τους, και λιγότερο στη συνέντευξη, η «αξία» της οποίας περιορίζεται κατά 25% (από 20 σε 15 μονάδες). Στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο προστίθενται δυο ακόμη μέλη, ένας διευθυντής σχολείου και ένας σχολικός σύμβουλος και έτσι το Συμβούλιο επιλογής γίνεται επταμελές.
Τα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν τις αιτήσεις των υποψηφίων είναι τα εξής:
1) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών,
2) Βιογραφικό σημείωμα,
3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης,
4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών,
5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. και
6) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται πρώτον ότι ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα και δεύτερον δεν συντρέχουν κωλύματα διορισμού.
Σχετική εγκύκλιος ΥΠΔΒΜΘ/45143/ Δ2/13-4-2011 Φ.Ε.Κ.582 τ. Β'/13-4-2011