Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Διαβάζοντας με προσοχή δημοσιεύματα στα έντυπα του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη

Αλλαγές στη διοίκηση ( www.in.gr )

Φέτος δεν θα γίνουν νέες κρίσεις Προϊστάµενων Διευθύνσεων και Γραφείων, ενώ αντίθετα θα γίνουν κρίσεις - επιλογές Σχολικών Συµβούλων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

Για την πλήρωση µε επιλογή 300 θέσεων Σχολικών Συµβούλων Δηµοτικής Εκπαίδευσης και 70 θέσεων Σχολικών Συµβούλων Προσχολικής Αγωγής έχουν υποβληθεί 1.143 αιτήσεις δασκάλων και 158 νηπιαγωγών. Παράλληλα το επόµενο χρονικό διάστηµα αναµένεται να προκηρυχθούν περίπου 10.000 θέσεις διευθυντών σχολικών µονάδων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

Στο σχέδιο νόµου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης» αποδυναµώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο, και αρµοδιότητές του µεταφέρονται στον διευθυντή, που έχει πλέον αναβαθµισµένο και κυρίαρχο ρόλο, καθώς επιφορτίζεται και πολλές από τις αρµοδιότητες των Γραφείων Εκπαίδευσης τα οποία καταργούνται.

Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων υποβαθµίζεται αφού περιορίζεται στο να προτείνει. Έτσι, η ευθύνη µιας απόφασης ενός συλλογικού οργάνου, όπως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, µεταφέρεται σε ατοµικό επίπεδο, δηλαδή στην κρίση του διευθυντή.

Συνάδελφοι
Είναι δυνατόν να δεχτούμε τέτοιο περιορισμό της δημοκρατίας; Οι αποφάσεις του συλλογικού οργάνου να μπαίνουν στην κρίση του ενός; Αν αυτό επικρατήσει η ημετεροκρατία και η αναξιοκρατία στον κλάδο μας πλέον θα κυριαρχούν.

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Τρίτη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας


Συνεδρίασε σήμερα  Τετάρτη 23-3-2011 το ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας με τα παρακάτω θέματα:
  1. Αποσπάσεις – διαθέσεις εκπαιδευτικών
    Το ΠΥΣΔΕ με απόφασή του κάλυψε το κενό καθηγητή Πληροφορικής στο Μουσικό Γυμνάσιο λόγω άδειας συναδέλφου με απόσπαση συναδέλφου από το Γυμν. Λιανοκλαδίου και κάλυψη του κενού αυτού με διάθεση συναδέλφου από το ΠΕΚ. Επέστρεψαν από άδεια συνάδελφοι στο 2ο Γραφείο και τοποθετήθηκαν προσωρινά. Τροποποιήθηκε τοποθέτηση συναδέλφου ΠΕ05 που επέστρεψε από άδεια και τοποθετήθηκε προσωρινά στο Γυμνάσιο Αμφίκλειας.
  1. Επανεξέταση αίτησης για τη συνάφεια μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης.
    Το ΠΥΣΔΕ θεώρησε το μεταπτυχιακό ως συναφές με τις επιστήμες της παιδαγωγικής και παρέπεμψε το θέμα της σχετικής συνάφειας με άλλες επιστήμες λόγω του περιεχομένου σπουδών στην Πανεπιστημιακή Σχολή που το εξέδωσε.
  1. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή
    Εγκρίθηκε άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή συναδέλφου από τη Λοκρίδα σε απογευματινό ωράριο.
  1. Άδεια κατ΄οίκον διδασκαλίας
    Δόθηκε άδεια σε συνάδελφο αδιόριστο από την περιοχή του Δομοκού.
  1. Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών.
    Τροποποιήθηκε και αναγνωρίστηκε προϋπηρεσία συναδέλφων
  1. Ορισμός αναπληρωτή Διευθυντή στο ΕΠΑΛ Αταλάντης
    Το Συμβούλιο όρισε τον αρχαιότερο από τους συναδέλφους του σχολείου συνυπολογίζοντας προσόντα και αρχαιότητα στην υπηρεσία.

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Μείωση των αρνητικών επιπτώσεων των μεγάλων σχολείων στις ΗΠΑ. Μελέτες.

Μείωση των αρνητικών επιπτώσεων των μεγάλων σχολείων.
http://www.edfacilities.org/pubs/size.pdf
 
(Εθνικό Clearinghouse για εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, Washington, DC, 2009) 
Η παρούσα έκθεση παρουσιάζει μια επισκόπηση των πρόσφατων προσπαθειών για την προώθηση των μικρών σχολείων, όπου η λογική των μικρών σχολείων με βάση πρόσφατες μελέτες που συνδέουν το μέγεθος του σχολείου και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, ακολουθούμενη από επιχειρήματα που δεν υποστηρίζουν τα μεγαλύτερα σχολεία.
Πώς  το Νέο Μικρό
σχολείο Πόλης της Νέας Υόρκης  προσφέρει ενίσχυση των μαθητών και μεγαλύτερα ποσοστά αποφοίτησης. 
http://www.mdrc.org/publications/560/full.pdf 
(MDRC, New York, NY, Ιούνιος 2010) 
Παρουσιάζει ενθαρρυντικά αποτελέσματα από τη μελέτη του 123 μικρών σχολείων της Νέας Υόρκης της επιλογής (ΚΔΧΝ), παρέχοντας ενδείξεις ότι, σε περίπου έξι χρόνια, ένα μεγάλο σύστημα από μικρά δημόσια γυμνάσια μπορεί να δημιουργηθεί και μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τις προοπτικές διαβάθμισης για πολλούς μειονεκτούντες σπουδαστές.

Διαβάστε τις μελέτες στις ΗΠΑ για την αναθεώρηση των απόψεων που κυριαρχούσαν για τα μεγάλα σχολεία.

http://www.ncef.org/rl/size.cfm
Οι συγχωνεύσεις των σχολείων είναι οπισθοδρόμηση, μας γυρίζουν 50 χρόνια πίσω.